איך לאפשר להורים שלנו לשמור על ניידות בגיל הזהב?

מערכת שורש  ט אייר, תשפא  4/21/2021

לצד הברכות שמופיעות בדמות הנכדים והנינים, הגיל השלישי מאלץ את הורינו להתמודד עם קשיים בריאותיים שונים ומשונים...
.......................

איך לאפשר להורים שלנו לשמור על ניידות בגיל הזהב?
לצד הברכות שמופיעות בדמות הנכדים והנינים, הגיל השלישי מאלץ את הורינו להתמודד עם קשיים בריאותיים שונים ומשונים. יחד עם זאת, בעזרת טיפול נכון ובחירה בקלונעית מתאימה – ניתן לאפשר להם לשמור על ניידות גם בגיל הזהב. קראו את הכתבה וגלו כיצד.

הבעיות הבריאותיות האופייניות לגיל השלישי
קשיים בהליכה, חוסר יציבות או עייפות מוגברת – מהווים חלק בלתי נפרד מהתהליכים הגופניים האופייניים לגיל השלישי. בעבור חלק מהורינו מדובר בקושי אשר עלול להוביל להסתגרות בבית או לצמצום אינטראקציה חברתית של ממש. יחד עם זאת, כיום ניתן לעזור להם להגיע לתפקוד רב יותר.

כיצד ניתן לשמור על הניידות של הורינו?
מעבר להקפדה על אורח חיים תקין והישמעות להמלצות הרופא המטפל, כיום ניתן לראות בשוק שורה של כלים אשר מאפשרים לשמור על הניידות והעצמאות. החל מהליכונים אשר מותאמים לבעיות בריאותיות שונות ועד לקלנועיות אשר מהוות כלי תחבורה של ממש.

האם צריך רישיון כדי לנהוג בקלנועית?
מכיוון שהקלנועית מותאמת לקשישים ולא יכולה להגיע למהירויות גבוהות - אין כל צורך להוציא רישיון נהיגה. במילים אחרות: כל בן אדם רשאי לנהוג בקלנועית ולשמור על העצמאות שלו מבלי אישור זה או אחר. חשוב רק להתאים את הקלנועית לצרכים הייחודיים של כל מבוגר ומבוגר – בכדי לשמור על ניידות גם בגיל השלישי.

האם הפעלת הקלנועית דורשת מאמץ?
מרבית הקלנועיות אשר נמכרות בישראל עובדות על אנרגיה חשמלית ולכן אינן דורשות מאמץ רב בכדי להפעיל אותן. למעשה, ברוב המקרים גם הניווט הוא קל למדי אולם שווה לבדוק את העניין לפני שמבצעים כל רכישה. כיום ניתן להשיג ברחבי הארץ מגוון של קלנועיות אשר יאפשרו לכם לערוך היכרות מהירה ולהגיע להחלטה נבונה.

מדוע כדאי לרכוש קלנועית חדשה?
קניית קלנועית חדשה תאפשר לכם לדעת שאתם רוכשים מוצר עם אחריות ולהיות בטוחים שבכל תקלה יהיה לכם למי לפנות. למעשה, למרות שיש בשוק גם מוצרים אשר נמכרים בתור "יד שנייה", אין באמת אפשרות לדעת כמה קילומטרים הם צברו. כך שיותר ממומלץ לבחור בקלנועית אשר תשרת את הוריכם למשך זמן ממושך עם מינימום תקלות בדרך.

לסיכום: קלנועית מהווה כלי תחבורה איכותי לבני הגיל השלישי ודרך של ממש לשמור על ניידות ועצמאות – גם כאשר יש ירידה ביכולות הפיזיות. העובדה שניתן לגמוע איתה מרחקים ארוכים ללא כל קושי, עשויה להקל על התפקוד של הורים וסבים כאחד.
*** מאמר זה מובא באדיבות חברת 'העיקר הבריאות'.